Sokkal többen toporognak a vállalkozásindítás kapujában, mint akik el merik kezdeni! És sokkal több vállalkozás megy tönkre, mint amennyien sikeresek lesznek.
Ennek egyik oka, hogy ugyanazzal a fejjel gondolkodsz, mint amikor alkalmazott voltál! Ha a szolgáltatói szektorban dolgozol (segítő szakember, tanácsadó, coach, pszichológus vagy) érdekes lehet az alábbi gondolatokat átrostálni, átalakítani ahhoz, hogy a haladás útjára lépj!

Körbejárunk néhány okot, hogy könnyebb legyen a váltás! Ha meg kezdő vállalkozó vagy, itt az idő, hogy dolgozz a gondolkodásodon!
Ötleteket ebben és ebben a cikkben is kaphatsz, ahol a vállalkozás hátrányait és előnyeit írtam le.

1. Ha nincs, vagy kevés a bevételem, akkor tönkremegy a vállalkozásom

A vállalkozó nem egy hónapra, hanem nagyobb időszakra tervez. Számba veszi az emberek szokásait, a külső körülményeket, a vásárlóerő időszakos voltát. Ha beteg vagy, ugyanez a helyzet…de semmi akadálya, hogy behozd a bevétel kiesést az év másik időszakában! Sőt, ezt az egyenetlen bevételt, jó, ha idejében tervezed!

Példák:
A webáruházak számára a december csúcsidőszak munka és bevétel szempontjából is, nem úgy a január, amikor az emberek összébb húzzák a nadrágszíjat.
Számomra, aki karriercochinggal foglalkozom, a decemberi időszak holt szezon.
Nyáron az emberek nyaralnak, nem érdemes ebben az időszakban személyes képzésekben gondolkodni, azonban az online képzésekre sem szerveznék kampányt. De nagyobb az esélye, hogy online képzést vásárolnak, mint személyes képzést. 

Az általam szervezett online rövid workshopok nyáron is működtek, mert bárhonnan, bármikor be lehetett csatlakozni.

2. A vevőid csak a tanácsadói órádért fizetnek

Ha tanácsadóként, coachként, segítő szakemberként dolgozol,  érdemes átgondolni mennyit ér egy óra nálad!
Az időd a legdrágább! Nem csak az ügyféllel töltött idődet kell megfizetni, hanem a tudásodat – átgondoltad már mennyit költöttél a tanulmányaidra és most is folyamatosan képzed magad – pontosan azért, hogy maximálisan az ügyfél megelégedésére tudj segíteni.
Beleszámolod a vállalkozásod üzemeltetésének költségeit? (Most megállok, mert ezt tervezned kell, utánanézned mik a költségeid!)

3. Mindent magadnak kell végezned a cégedben, hisz nincsen elég bevételed!

Vállalkozóként mindenhez (is) értened kell, de nem profi szinten!
A könyvelés, a marketing, a honlapkészítés mind-mind külön szakma. Annyit azonban értened kell hozzá, hogy egy munka kiadásánál, meg tudd ítélni, hiteles-e az alvállalkozó, akit megbízol a saját szakmájában.
Van amit meg tudsz tanulni profiszinten, csak időbe telik. Amíg kitanulod a szakmát, addig nem tudsz a bevétellel foglalkozni, így az, amit megspórolsz, az  alvállalkozón, elsikkad, mert a saját szakmai jelenléteddel nem jutsz előrébb.
Ugyanakkor nem is biztos, hogy olyan szinten megtanulod, mint az a szakember, aki ezt a munkaidejében végzi jó pár éve. Egy összetákolt weboldallal üzensz magadról, vagy egy tévedésed sokba kerülhet, ha a könyvelő sapkájában dolgozol.

4. Ha a szakmádban profi vagy, jól fog menni a vállalkozás is!

Rossz hírem van! A vállalkozás egy másik szakma, ugyanúgy meg kell tanulnod, mint a szakmádat megtanultad és folyamatosan képzed magad benne.
Jól teszed, ha folyamatosan tanulsz, vállalkozói kurzusokon veszel részt, vállalkozói közösségben forogsz, ahol nem csak kapcsolatokra teszel szert, hanem tudást, jó példát, támogatást is kaphatsz!
Választhatsz magadnak magadnak mentort. Sok időt megtakaríthatsz, ha a kérdéseidet felteheted és egy tapasztaltabb szakmabeli vállalkozó mutatja meg, hogyan csináld. Ami neki bevált, nagy valószínűséggel neked is segíthet! Egy jó mentor azt mutatja meg hova nézz, nem azt mondja meg mit láss!
A kezdő vállalkozók egyik legnagyobb problémája, ugyanis az, hogy nem tudják a sok teendő közül mi a prioritás, mi hozza a legrövidebb időn bel

Folytatása következik: Kismamából újra munkavállaló, milyen mindset váltásra van szükséged?

Hozzászólások